Pages

Friday, December 3, 2010

Mohawk Bo. 3

dah 3 bulan sekolah di sekolah menengah. ingat lagi dulu, masa sekolah rendah, bila abang dan kakak sekolah menengah lalu depan sekolah, pandang tinggi. oh. mereka bawa beg nipis. kecil. mesti nanti bila masuk sekolah menengah dah tak payah bawa beg besar macam masa sekolah rendah kan?

tengok mereka. berkepit lelaki perempuan. oh. dekat sekolah menengah dah tak kisah ea?

Bo pandang dalam diri dan rasa benda sama. bila masuk sekolah menengah, memang ada satu rasa nak rapat dengan budak perempuan. tak kira hodoh ke, cantik. gemuk ke, kurus. bila ada perempuan dekat, dah kira macam bangga. siapa tak ada perempuan dekat, dia loser.

Bo ade Hayley, nasib baik.

makin hari makin semangat berkobar nak pergi sekolah. ada Hayley specs cantik menunggu. ahaa. itu paling Bo suka. lepas itu ada cikgu Geografi yang macam gila. suka buat lawak kasi pecah perut. nama cikgu tu cikgu Hamizon. cikgu english pun best juga. cikgu maths je macam badi sikit. ah. baru tidur dalam kelas sekejap, dah kena tengking-tengking.

Bo takkan tidur dalan kelas maths lagi. kelas pendidikan moral, tak apa. ahaa.

ada satu lagi perkara wajib bila masuk sekolah menengah. mesti ada samseng. tapi pada Bo, mana-mana sekolah ada samseng. tadika pun ada. sebab dia sudah kena buli sejak tadika. specs besar punca utama. kenapa dengan specs besar?

Bo pun tak faham. tapi memang dari datuk, turun ke bapa, turun ke dia. semua pakai specs dengan design sama. Hayley pun specs sama. kalau kahwin dengan Hayley, dapat anak, mesti pakai specs sama juga kan?

Bo tersengih-sengih gatal. ok. time to focus. cikgu english dengan skirt terbelah sibuk tertungging-tungging tulis nota di papan hitam. kena fokus ni!

No comments: