Pages

Friday, December 6, 2013

pergi jauh-jauh.

hai.

5 disember di sini, 6 disember di sana.

sedar tak sedar, sudah empat tahun awak dan saya kenal dengan rapat, dicampur lagi 2 tahun masing-masing kenal nama dan rupa. saya kenal nama awak kerana rakan sekelas yang selalu sahaja menyebut nama awak. dan awak pula kenal nama saya kerana saya ialah fasilitator subjek fizik awak di sekolah.

sungguh saya tak pernah sangka, hubungan kita sepanjang ini. dua tahun habis di sekolah berasrama, saya tak pasti jika pernah sekali ada patah-patah kata dari mulut saya terus ke telinga awak, dan sebaliknya. rasanya tiada, kan?

sampai saat ini awak masih cuba tunjuk betapa mahunya awak lihat saya bahagia.
walaupun kesilapan-kesilapan yang lalu itu besar,
mungkin awak rasa ini boleh tebus kembali.

tapi mungkin bukan pada saya.
mungkin bukan rasa saya.

maafkan saya, sayang.
pergilah,
pergi jauh-jauh.

No comments: