Pages

Monday, December 9, 2013

showw shuweet.

"cuba awak bayangkan
tiap-tiap hari awak bercakap dengan satu orang ni
tiap-tiap hari awak dengar suara dia
tiap-tiap hari dia tanya khabar awak.

tiba-tiba
satu hari dia hilang
awak cari dia, tak jumpa
awak tunggu dia, tak datang
awak rasa pelik.

rupanya dia dah tak ada.

apa awak rasa?"

"entah.
tak rasa apa-apa kot.
sebab,
entah."

dia tarik nafas dalam-dalam. mungkin saja jawapan pendek saya tadi buat dia rasa macam dia tak penting, tak berguna. atau mungkin sebenarnya saya memang sengaja untuk buat dia rasa macam tu.

"dah lah. tak payah nak berdrama sangat dekat sini.
jadi sebelum ada antara kita yang mati, apa kata kita tinggalkan je masing-masing?
kan lagi senang?
kurang sikit sakit daripada ditinggal mati."

"saya nak awak jadi kawan saya
selagi saya hidup.
please?"

saya diam. sudahlah. dah empat tahun dia bilang benda sama. hidup je sampai sekarang walaupun pernah curang dengan saya. hidup je sampai sekarang walaupun dah berjuta kali kata nak bunuh diri kalau saya tinggalkan dia. hidup je sampai sekarang walaupun pernah berkasih-kasihan dengan orang lain.

oh. mungkin orang lain itu bagi dia nyawa.

awwwwwh. shoo shweet.

No comments: