Pages

Saturday, September 25, 2010

entah

:kenapa kau dah lain. Kau tak macam dulu.

:sebab kita berdua dah lain. Dah tak macam dulu. Dan kau tak pernah nak kita jadi macam dulu.

:siapa kata. Aku tak pernah kata.

:kau kata. Kau dengan aku dah tak ada apa-apa. Dan tak mungkin ada apa-apa lagi.

:apa masalahnya?

:kau dan aku. Dulu kita couple. Sekarang bukan.

:kenapa pun kalau kita bukan couple? Perlu ke couple tu.

:sebab kita tak couple lagi. Jadi jangan harapkan aku untuk layan kau macam couple. Tapi sekarang. Kau dah ada dia. Macam yang aku pernah cakap. Walaupun aku dank au dah tak ada apa-apa, aku still rasa jealous bila kau dengan orang lain. Dan aku still menangis untuk kau. bodoh kan aku..

:apa aku boleh buat.supaya kau tak menangis lagi?

:kita tak couple. Boleh tak kalau lepas ni kita tak kawan. Sebab selagi aku berkawan dengan kau. aku akan mengharap gila dekat kau. dan bila aku mengharap sangat kat kau. aku tahu lepas tu aku akan kecewa juga. Sebab aku tahu kau takkan pernah nak kutip aku balik.

:tapi aku sayang kau.

:tapi aku dah tak nak berkawan dengan kau.

:kalau tu yang kau nak. Aku pun. Tak nak kawan dengan kau lagi.

:so, chow.

Dan bila beberapa langkah sudah dibuka. Dan setelah agak jauh si polan itu meninggalkan si polan yang kedua. Tangan yang pergi itu ditarik. Digenggam kemas.

:aku tak nak kawan dengan kau.

:aku tahu. Jadi biarlah aku blah sekarang. Yang kau tarik aku buat apa.

:aku tak nak kawan dengan kau.

:aku...

:tapi aku nak kahwin dengan kau.

<3

No comments: